Aktualności Rady Naukowej
I Posiedzenie Rady Naukowej IV kadencji 2012-2016
Pierwsze posiedzenie Rady Naukowej IV kadencji 2012-2016 odbyło się dnia 11 września 2012 roku. Otworzył je Dyrektor Wojskowego Instytutu Medycznego gen. bryg. dr hab. n. med. Grzegorz Gielerak, który wręczył członkom akty powołania podpisane przez Ministra Obrony Narodowej i listy gratulacyjne, a następnie, po krótkim przemówieniu okolicznościowym, poprowadził część obrad, poświęconą uchwaleniu nowego Regulaminu Rady Naukowej. Wybór przewodniczącego Rady Naukowej poprowadził Senior Rady prof. dr hab. n. med. Sylwester Czaplicki.
W tajnym głosowaniu na to stanowisko został wybrany płk prof. dr hab. n. med. Dariusz Jurkiewicz. Już pod kierunkiem nowego przewodniczącego dokonano wyboru zastepców przewodniczącego Rady – zostali nimi prof. dr hab. n. med. Krzysztof Paśnik i płk prof. dr hab. n. med. Tomasz Targowski. Na sekretarza wybrano dr hab. n. med. Jolantę Korsak. Przewodniczącymi 2 Komisji Doktorskich zostali: prof. dr hab. n. med. Karina Jahnz-Różyk i prof. dr hab. n. med. Krzysztof Kwiatkowski. Przewodniczącym Komisji ds. Oceny Badań i Rozliczeń Naukowych oraz Rankingowej został wybrany płk dr hab. n. med. Grzegorz Kamiński.
Galeria zdjęć: aut. A. Kosater
Wywiad z Przewodniczącym Rady Naukowej - płk. prof. dr. hab. n. med. Dariuszem Jurkiewiczem
1. Panie Profesorze jak ocenia Pan działalność Rady Naukowej kadencji 2008-2012?
Lata 2008-2012 to tył trudny okres dla Rady Naukowej WIM. Zmieniająca się ustawa o instytutach badawczych, reforma nauki w Polsce, nowe zasady rankingu placówek badawczych, były wyzwaniami dla Rady Naukowej i dla całego Instytutu. Kierunki działań strategicznych miały na celu awans Instytutu do wyższej kategorii według zasad określonych przez MNiSW, podniesienie jego rangi oraz konkurencyjności. Rada Naukowa realizowała zadania w zakresie opracowywania regulacji wewnętrznych, zgodnych z ustawą o instytutach badawczych, znowelizowaną ustawą o szkolnictwie wyższym oraz ustawą o stopniach naukowych i tytule naukowym. Rada pracowała bardzo aktywnie. W minionej kadencji Komisje Rady Naukowej odbyły odpowiednio: Komisja Nauki – 40 posiedzeń, Komisji Obron – 44 posiedzenia, które zakończyły się wnioskami do Rady Naukowej o nadanie stopnia doktora nauk medycznych; 26 posiedzeń odbyła Komisja ds. Oceny Badań Naukowych i Rankingowej Rady Naukowej,a członkowie Komisji ds. Rozliczeń Naukowych roboczo spotkali się 15 razy.
Czytaj więcej...Sprawozdanie z działalności Rady Naukowej WIM w kadencji 2008-2012
Rada Naukowa w kadencji 2008-2012 zainaugurowała swoją działalność na posiedzeniu w dniu 11 września 2008 roku. W tym dniu wybrała spośród swoich członków Prezydium Rady oraz przewodniczących komisji Rady Naukowej. W trakcie tej kadencji odbyło się 46 posiedzeń (40 zwyczajnych 6 nadzwyczajnych), które stanowiło 85,5 godzin obrad, 46 sprawozdań z posiedzeń, 576 przyjętych uchwał, 1331 zapisanych stron (programy posiedzeń, uchwały, protokoły, sprawozdania) oraz 42 nagrane płyty CD.
Czytaj więcej...Komunikat nr 5/2011 Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów
Centralna Komisja do Spraw Stopni i Tytułów informuje, że ww. wniosek powinien być sporządzony, wraz z załącznikami, zgodnie z
Rozporządzeniem Ministra NaukiI i Szkolnictwa Wyższego dnia 22 września 2011 r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków przeprowadzania czynności w przewodach doktorskich, w postępowaniu habilitacyjnym oraz w postępowaniu o nadanie tytułu profesora (Dz. U. Nr 204 poz. 1200) tzn.:
I.
1.Zgodnie z § 12 ust. 1. ww. Rozporządzenia osoba ubiegająca się o nadanie stopnia doktora habilitowanego, zwana dalej "habilitantem", składa do Centralnej Komisji wniosek o wszczęcie postępowania habilitacyjnego.
2. Do wniosku o wszczęcie postępowania habilitacyjnego kandydat załącza ( w formie odrębnych załączników):
1) oryginał albo poświadczoną przez jednostkę organizacyjną przeprowadzającą postępowanie habilitacyjne kopię dokumentu stwierdzającego posiadanie stopnia doktora albo kwalifikacji I stopnia w zakresie sztuki i dyscypliny artystycznej;
2) autoreferat przedstawiający opis jego dorobku i osiągnięć naukowych albo artystycznych, w szczególności określonych w art. 16 ust. 2 ustawy - w sposób jednoznacznie wyróżniony w autoreferacie, w formie papierowej i elektronicznej, w języku polskim i angielskim;
3) wykaz opublikowanych prac naukowych lub twórczych prac zawodowych albo dokumentację dorobku artystycznego wraz z odpowiednim zapisem dzieł artystycznych i dokumentacją ich publicznej prezentacji, w formie papierowej i elektronicznej, w języku polskim i angielskim ( w języku angielskim - wraz z tytułami prac w tym języku) - z uwzględnieniem wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 września 2011 r. w sprawie kryteriów oceny osiągnięć osoby ubiegającej się o nadanie stopnia doktora habilitowanego (Dz. U. nr 196, poz. 1165);
Czytaj więcej...Inauguracja Roku Akademickiego 2011/2012 w WIM
W czwartek 6 października 2011 roku w Auli im. gen. bryg. prof. dr. hab. med. Dymitra Aleksandrowa w Warszawie odbyła się uroczystość inauguracji roku akademickiego 2011/2012. Inaugurację poprzedziła msza święta w kaplicy szpitalnej, odprawiona przez ks. prał. kan. płk. Januarego Wątrobę, Wikariusza Generalnego Biskupa Polowego Wojska Polskiego.
Dyrektor WIM gen. bryg. dr hab. n. med. Grzegorz Gielerak w swoim wystąpieniu, w odniesieniu do dotychczasowych osiągnięć Instytutu, nakreślił wizję dalszego rozwoju jako instytutu badawczego oraz Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej realizującego usługi medyczne o wysokim standardzie.