Recenzje w postępowaniach o awans naukowy. Poradnik RDN
Uprzejmie informujemy, że na stronie internetowej www.rdn.gov.pl w zakładce „Dobre praktyki” został opublikowany poradnik pt.: Recenzje w postępowaniach o awans naukowy - kompendium wiedzy związanej z zagadnieniami recenzowania w postępowaniach awansowych.
Na stronie internetowej www.rdn.gov.pl w zakładce „Dobre praktyki” można zatem zapoznać się zarówno z wyżej wymienionymi poradnikami, jak również z przykładowymi wzorami umów z recenzentami na sporządzenie opinii w sprawie nadania stopnia doktora, doktora habilitowanego oraz tytułu profesora. W przykładowych propozycjach treści umów uwzględnione zostały niezbędne wymogi, które – w opinii Rady Doskonałości Naukowej – powinien określić zamawiający (np. wymogi formalne, możliwość zwrócenia się z prośbą o uzupełnienie opinii, jak również możliwość rozwiązania umowy z powodu nierzetelnego jej wykonania czy rażącego naruszenia terminu sporządzenia opinii).
Rada Doskonałości Naukowej przypomina, że prawidłowe sporządzenie recenzji w postępowaniu o awans naukowy przez osobę, która posiada legitymację do pełnienia funkcji recenzenta w danym postępowaniu, jest jednym z podstawowych warunków zachowania i przestrzegania norm proceduralnych, pozwalających uznać dane postępowanie za przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi przepisami, zawartą umową i obyczajami akademickimi. Ponadto autor recenzji zawsze powinien kierować się zasadami etyki pracownika naukowego, mając przede wszystkim na względzie rzetelność i uczciwość naukową.
Źródło: www.rdn.gov.pl