Postępowanie o nadanie tytułu profesora do 30.04.2019 r.
Od 1 pażdziernika 2018 r. obowiązuja przepisy ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r., poz. 1669).
- zgodnie z art. 179 ust. 1 ustawy, wszczęte i niezakończone do dnia 1.10.2018 r. postępowania awansowe są prowadzone na zasadach dotychczasowych. Jeżeli stopień czy tytuł nadany będzie po 30.04.2019 r. – to będzie on nadany zgodnie z klasyfikacją ustaloną w rozporządzeniu MNiSW z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1818)
- zgodnie z art. 179 ust. 2 i 3 ustawy w okresie od dnia 1.10.2018 r. do dnia 30.04.2019 r. postępowania awansowe będą prowadzone na podstawie przepisów dotychczasowych z tym, że stopień lub tytuł nadaje się zgodnie z klasyfikacją dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1818 .;
- zgodnie z art. 179 ust. 5 ustawy w okresie od dnia 1 maja 2019 r. do dnia 30 września 2019r. nie wszczyna się postępowań awansowych.
Kryteria oceny dorobku naukowego kandydata ubiegającego się o nadanie tytułu naukowego profesora nauk medycznych - Załącznik do uchwały nr 95/V/2017 Rady Naukowej WIM z dnia 15 lutego 2017 r.
Wymagane dokumenty w postępowaniu o nadanie tytułu profesora
Osoba ubiegająca się o nadanie tytułu profesora przedstawia Dyrektorowi WIM wniosek o wszczęcie postępowania. Do wniosku kandydat załącza (w formie odrębnych załączników):
1) dokumenty stwierdzające posiadanie stopnia doktora i doktora habilitowanego (do wglądu) wraz z czytelnymi kserokopiami;
2) autoreferat w języku polskim i angielskim, zawierający:
a) opis osiągnięć w pracy naukowej,
b) informację o osiągnięciach w zakresie opieki naukowej i kształcenia młodej kadry, w tym informacje o:
– zakończonych nadaniem stopnia doktora przewodach doktorskich, w których osoba ta uczestniczyła w charakterze promotora lub promotora pomocniczego,
– otwartych przewodach doktorskich, w których osoba ta uczestniczy w charakterze promotora,
– sporządzonych recenzjach w przewodach doktorskich, postępowaniach habilitacyjnych lub przewodach habilitacyjnych,
c) opis działalności popularyzującej naukę;
3) ankietę oceny osiągnięć naukowych po uzyskaniu stopnia doktora habilitowanego, sporządzoną według wzoru określonego w załączniku nr 2 do rozporządzenia, ze wskazaniem, które z tych osiągnięć uznaje za najważniejsze;
4) kwestionariusz osobowy z fotografią, zawierający informacje aktualne w chwili wysunięcia wniosku (w dwóch egzemplarzach) wzór;
5) dowód osobisty do wglądu oraz jego czytelną kserokopię;
6) Dyrektor WIM przekazuje dokumenty kandydata Przewodniczącemu Rady Naukowej celem dalszego postępowania.
Skrócony wniosek o nadanie tytułu profesora
Wniosek o nadanie tytułu profesora
Wniosek o wszczęcie postępowania o nadanie tytułu profesora wraz z załącznikami przedkłada się w formie elektronicznej i w formie papierowej. Forma elektroniczna wniosku wraz z załącznikami musi być tożsama (identyczna) z formą papierową, uwzględniając również wymagane podpisy na tych dokumentach.
Załączniki, o których mowa w pkt. 2-4, wymagają podpisu Kandydata.