- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
WIM-PIB po kolejnej wizycie akredytacyjnej

Wojskowy Instytut Medyczny – Państwowy Instytut Badawczy po raz kolejny uzyskał Certyfikat Akredytacyjny (nr 2022/68), który jest potwierdzeniem wysokiej jakości udzielanych świadczeń. Uzyskanie certyfikatu poprzedzone było wizytą przedstawicieli Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia, podczas której podkreślano zaangażowanie personelu w działania projakościowe oraz komunikację pracowników.
Czytaj więcejWIM zaprasza lekarzy anestezjologów do współpracy

W odpowiedzi na dynamicznie zmieniający się rynek usług medycznych proponujemy Państwu nowatorską formę zatrudnienia w Wojskowym Instytucie Medycznym. Jesteśmy jedną z największych, wieloprofilowych, o najwyższym stopniu referencyjności, akredytowanych placówek ochrony zdrowia w Polsce. Nasze sale operacyjne, gabinety zabiegowe oraz nowoczesny sprzęt spełniają najwyższe światowe standardy, co pozwoli Państwu doskonalić swoją wiedzę i umiejętności pod okiem...
Czytaj więcejUniwersytet Warszawski oraz WIM podjęły współpracę p…

14 października 2022 r. Rektor Uniwersytetu Warszawskiego prof. dr hab. Alojzy Z. Nowak oraz dyrektor Wojskowego Instytutu Medycznego gen. broni prof. dr hab. n. med. Grzegorz Gielerak, podpisali porozumienie w sprawie współpracy organizacyjnej oraz dydaktyczno-badawczej przy tworzeniu i prowadzeniu kształcenia lekarzy na nowo formowanym Wydziale Medycznym Uniwersytetu Warszawskiego.
Czytaj więcejWIM państwowym instytutem badawczym

Szanowni Państwo, Drodzy Pracownicy Wojskowego Instytutu Medycznego, na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 września 2022 roku Wojskowy Instytut Medyczny w Warszawie otrzymał status państwowego instytutu badawczego. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 19 października, co będzie m.in. oznaczać, że z tym dniem oficjalną nazwą używaną przez instytut będzie Wojskowy Instytut Medyczny – Państwowy...
Czytaj więcejOgłoszenie o brakowaniu (zniszczeniu) dokumentacji m…

Informujemy, że planowane jest brakowanie dokumentacji medycznej pacjentów leczonych w Wojskowym Instytucie Medycznym przy ul. Szaserów 128, 04-141 Warszawa w roku 2001. Osoby uprawnione i zainteresowane odbiorem oryginału dokumentacji medycznej przeznaczonej do niszczenia mogą ubiegać się o jej odbiór do 31.12.2022 r. po uprzednim złożeniu wniosku w Archiwum Medycznym.
Czytaj więcejLASEROWA I SOCZEWKOWA KOMERCYJNA KOREKCJA WAD WZROKU…

Chirurgia refrakcyjna rogówki i soczewki jest jedną z intensywniej rozwijających się gałęzi okulistyki i umożliwia korekcję wad wzroku dzięki wykorzystaniu najnowszych odkryć medycyny i bioinżynierii, w tym ultranowoczesnych platform laserowych. Liczba wykonywanych laserowych zabiegów refrakcyjnych w Polsce i na świecie systematycznie rośnie; na świecie wykonywanych jest rocznie ok. 5 mln procedur a w Europie ok...
Czytaj więcejDlaczego warto pracować w WIM?

Jesteś pielęgniarką? Chcesz bezpłatnie podnosić kwalifikacje zawodowe? Szybko uzyskać specjalizację? Dokształcać się w miejscu pracy, bez wędrówek po różnych szpitalach? Zapytaj o pracę w Wojskowym Instytucie Medycznym. Szpital przy Szaserów zatrudni absolwentki pielęgniarstwa po studiach magisterskich i licencjackich. Dzięki wypracowanej w naszym szpitalu, innowacyjnej ścieżce rozwoju zawodowego, pielęgniarka może skorzystać z szybkiej drogi awansu zawodowego...
Czytaj więcejNa operację zaćmy czeka się tylko 7 dni

W naszym oddziale na operację zaćmy czeka się 7 dni. Operacje są bezpłatne, z ubezpieczenia, w ramach NFZ. Na pierwszą poradę okulistyczną zapraszamy do naszego szpitala: WIM Legionowo, ul. Zegrzyńska 8. Oddział Chirurgii Okulistycznej, piętro 3. Zapisy do Poradni Okulistycznej: telefoniczne pod nr tel. 261-866-225, pon., śr., czw., pt. w godzinach 7:30 – 14:00...
Czytaj więcejRegulamin Wyborów
Załącznik
do Komunikatu Nr 1 Komisji wyborczej
z dnia 7 lipca 2008 r
REGULAMIN WYBORÓW DO RADY NAUKOWEJ
W WOJSKOWYM INSTYTUCIE MEDYCZNYM
§ 1.
Wybory członków Rady Naukowej, przeprowadza się na podstawie przepisów art. 25 ustawy z dnia 25 lipca 1985 r. o jednostkach badawczo - rozwojowych (tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r., Nr 33, poz. 388 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą" oraz rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 21 września 2007 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania wyborów do rady naukowej jednostki badawczo - rozwojowej oraz uzupełniania składu rady w trakcie kadencji (Dz. U. Nr 182, poz. 1304), zwanego dalej „rozporządzeniem", statutu Wojskowego Instytutu Medycznego, niniejszego regulaminu oraz instrukcji wyborczej.
§ 2.
-
1. Wybory, o których mowa w § 1, organizuje i przeprowadza Komisja Wyborcza, zwana dalej Komisją powołana przez Dyrektora WIM Zarządzeniem Nr 26 z dnia 07 lipca 2008 r. na podstawie § 4 ust. 1 rozporządzenia.
-
2. Komunikaty Komisji, podpisywane są przez Przewodniczącego Komisji.
§ 3.
Do zadań Komisji należy:
1) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów dotyczących wyborów,
2) podejmowanie działań organizacyjnych związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów,
3) ustalenie i ogłoszenie terminów :
a) zgłaszania kandydatów do rady;
b) sporządzenia i podania do wiadomości pracowników list kandydatów do rady;
c) głosowania;
4) przyjmowanie zgłoszeń kandydatów poprzez Kancelarię Ogólną WIM, która rejestruje zgłoszenia w osobnym rejestrze,
5) przygotowanie kart wyborczych,
6) ustalenie zbiorczych wyników wyborów, zgodnie z § 9 ust. 1 rozporządzenia,
7) rozstrzyganie zgłaszanych wątpliwości proceduralnych w trakcie wyborów,
8) przygotowanie protokołu z przebiegu wyborów wraz z kartami wyborczymi i pozostałymi dokumentami z przebiegu wyborów w celu wymienionym w § 12 rozporządzenia,
9) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie, rozporządzeniu i regulaminie.
§ 4.
Komisja wykonuje czynności o charakterze administracyjno-technicznym w zakresie zadań określonych w § 3, a w szczególności:
-
1) przyjęcie zgłoszeń kandydatów oraz pisemnego oświadczenia kandydata dotyczącego zgody na wpisanie na listę wyborczą,
-
2) stwierdzenie przez Komisję Wyborczą ważności zgłoszeń kandydatów,
-
3) sporządzenia i podania do wiadomości pracowników list kandydatów,
-
4) ustalenie listy zatrudnionych osób, którym przysługuje czynne prawo wyborcze,
-
5) wydrukowanie odpowiedniej ilości kart wyborczych,
-
6) zabezpieczenie urny wyborczej poprzez jej opieczętowanie.
-
7) przygotowanie danych o wynikach.
§ 5.
1. Ustala się następujący terminarz prac wyborczych:
1) zgłoszenia kandydatów do Komisji poprzez Kancelarię Ogólną Wojskowego Instytutu Medycznego - od momentu ogłoszenia komunikatem Komisji do dnia 21 lipca 2008 r. do godz. 15:00, zgodnie z § 6 ust. 1 rozporządzenia,
2) wykonanie czynności administracyjnych przez Komisję wskazanych w § 4 pkt 2 - 3 - do dnia 22 lipca 2008 r. ,
3) przeprowadzenie wyborów - w dniu 1 sierpnia 2008 r. w godz. od 6:00 do 21:00 (sala obron pom. Nr 236 II piętro budynek główny).
4) ogłoszenie wyników wyborów - niezwłocznie po przeliczeniu wszystkich głosów.
2. Wszystkie powyższe terminy Komisja dodatkowo ogłasza komunikatem.
3. Komisja wyborcza w szczególnie uzasadnionych przypadkach może dokonać zmiany terminów określonych w ust.1.
§ 6.
-
1. Komisja nadzoruje sporządzenie listy wyborców uprawnionych do głosowania.
-
2. Komisja ustala listy wyborców na podstawie stanu zatrudnienia na dzień głosowania, przekazanego przez Wydział Organizacyjno - Kadrowy Wojskowego Instytutu Medycznego.
-
3. Komisja udziela wyborcom informacji dotyczących regulaminu wyborów.
§ 7
-
1. Warunkiem korzystania z biernego prawa wyborczego jest:
1) zgłoszenie Komisji poprzez Kancelarię Ogólną WIM na piśmie kandydatury (kandydatur) do wyborów do Rady Naukowej oraz dołączenie do zgłoszenia pisemnego oświadczenia zgłaszanego (zgłoszonego) kandydata dotyczącego zgody na kandydowanie i wpisanie jego na listę wyborczą, w terminie przewidzianym w § 5 ust. 1 pkt 1,
2) osoba lub osoby zgłaszające kandydaturę (kandydatury) w trybie wymienionym w pkt. 1 potwierdzają w piśmie zgłaszającym fakt zgłoszenia kandydatury (kandydatur) czytelnym podpisem z imienia i nazwiska oraz określeniem swojego miejsca (stanowiska) pracy,
3) spełnianie przez kandydata wszystkich warunków określonych w ustawie jak i w ust. 5 i 6 dla danej listy z której on kandyduje.
-
2. Komisja wyborcza w terminie wskazanym w § 5 ust. 1 pkt 2 sprawdza, czy kandydatury spełniają wszystkie wymogi formalne wskazane w ustawie jak i w ust. 1, a następnie dokonuje czynności określonej w ust. 3 i 4.
-
3. W przypadku, gdy kandydat nie spełnia na dzień sporządzenia list kandydatów wymaganych kryteriów wskazanych w ustawie i ust. 1, Komisja decyduje o odrzuceniu kandydatury z powodów formalnych i nie umieszcza takiej osoby na liście kandydatów.
-
4. Komisja tworzy ze zgłoszonych kandydatur spełniających wszystkie wymogi formalne 2 listy kandydatów, biorąc pod uwagę kryteria określone w ustawie, jak i w niniejszym regulaminie.
-
5. W skład pierwszej listy, zwaną dalej listą Nr 1 wchodzą zakwalifikowani kandydaci będący pracownikami (żołnierzami zawodowymi) Wojskowego Instytutu Medycznego ze stopniem naukowym lub tytułem naukowym, zatrudnieni w pełnym wymiarze czasu pracy (pełny etat), z której to listy do Rady Naukowej wejdzie 30 osób.
-
6. W skład drugiej listy, zwaną dalej listą Nr 2 wchodzą zakwalifikowani kandydaci będący pracownikami (żołnierzami zawodowymi) Wojskowego Instytutu Medycznego badawczo - technicznymi lub naukowymi bez stopnia i tytułu naukowego zatrudnieni w pełnym wymiarze czasu pracy (pełny etat), z której to listy do Rady Naukowej wejdzie 15 osób.
-
7. Komisja sporządza listy kandydatów umieszczając nazwiska kandydatów w kolejności alfabetycznej.
-
8. Komisja w dniu sporządzenia list kandydatów ogłasza je, zgodnie z § 7 rozporządzenia.
-
9. Na podstawie ogłoszonych list kandydatów Komisja sporządza karty wyborcze z zachowaniem zasad określonych w § 8 ust. 2 rozporządzenia.
-
10. Pomocnicze wzory zgłoszenia kandydata oraz oświadczenia kandydata o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2 stanowią załączniki do regulaminu.
§ 8.
-
1. Wybory przeprowadzane są bezpośrednio w głosowaniu tajnym.
-
2. Głosowanie odbywa się na podstawie instrukcji wyborczej (stanowiącej integralną część Regulaminu Wyborów do Rady Naukowej w Wojskowym Instytucie Medycznym) wywieszonej w sali w której przeprowadzane są wybory.
-
3. Każdy z wyborców, po sprawdzeniu przez członka Komisji, czy znajduje się na liście wyborców i wylegitymowaniu się na podstawie dowodu osobistego bądź innego dokumentu stwierdzającego tożsamość otrzymuje 2 karty wyborcze zawierające osobno listę kandydatów Nr 1 i listę kandydatów Nr 2, których odbiór kwituje własnoręcznym podpisem na liście wyborców uprawnionych do głosowania.
-
4. Wyborca po otrzymaniu kart wyborczych przystępuje do głosowania w specjalnie przygotowanym do tego miejscu gwarantującym tajność głosowania i oddaje do 30 głosów na listę Nr 1, do 15 głosów na listę Nr 2, stawiając przy wybranych kandydatach lub wybranym kandydacie znak X, w kratce z lewej strony obok nazwiska.
-
5. Głos uznaje się za ważny, jeżeli został oddany, zgodnie z przepisami ustawy, rozporządzenia, niniejszego regulaminu, jak również instrukcji wyborczej.
§ 9.
1. Komisja po upływie terminu wskazanego w § 5 ust. 1 pkt 3 przystępuje do liczenia głosów.
2. Komisja nie bierze pod uwagę głosów oddanych niezgodnie z § 8 ust. 4 i 5 traktując je jako głosy nieważne. Głos jest nieważny również w przypadku, jeżeli karta wyborcza jest przekreślona lub przedarta. Nazwiska dopisane na karcie wyborczej nie są uwzględniane przez Komisję.
3. O wyborze kandydata do Rady Naukowej decyduje liczba oddanych na niego głosów ważnych w poszczególnych grupach określonych na karcie wyborczej zgodnie z § 7 ust. 9.
4. Po przeliczeniu wszystkich oddanych głosów spisuje się protokół wyborczy wskazujący:
1) liczbę wyborców uprawnionych do głosowania,
2) liczbę wyborców, którym wydano karty do głosowania,
3) liczbę kart wyjętych z urny,
w tym:
4) liczbę kart nieważnych (brak pieczęci lub inny dokument nie będący kartą wyborczą)
5) liczbę kart ważnych,
6) głosy nieważne,
7) liczbę głosów ważnych oddanych na listę Nr 1,
8) liczbę głosów ważnych oddanych na listę Nr 2,
9) liczby głosów ważnych oddanych na poszczególnych kandydatów zgodnie z listą Nr 1,
10) liczby głosów ważnych oddanych na poszczególnych kandydatów zgodnie z listą Nr 2,
11) listę kandydatów (biorąc pod uwagę liczby z pkt. 9) ułożoną w stosunku do największej liczby zebranych głosów ważnych zaczynając od największej,
12) listę kandydatów (biorąc pod uwagę liczby z pkt. 10) ułożona w stosunku do największej liczby zebranych głosów ważnych zaczynając od największej,
13) zbiorczą listę 45 osób wybranych do Rady Naukowej.
9. Wyniki wyborów są podawane niezwłocznie do wiadomości pracowników jednostki przez zamieszczenie ich na tablicach ogłoszeń oraz na stronie internetowej Wojskowego Instytutu Medycznego.
§ 10
Komisja w trakcie wyborów rozstrzyga wszelkie wątpliwości proceduralne.
§ 11
Posiedzenia Komisji są protokołowane.
§ 12.
Przewodniczący Komisji przekazuje Dyrektorowi WIM protokół z przebiegu wyborów wraz z kartami wyborczymi i pozostałymi dokumentami z przebiegu wyborów, zgodnie z § 11 rozporządzenia.
§ 13
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy wskazane w § 1.
W imieniu Komisji
Przewodniczący Komisji Wyborczej
do przeprowadzenia wyborów do
Rady Naukowej
Wojskowego Instytutu Medycznego
prof. dr hab. n. med. Bronisław Stawarz
(-)