Komunikat dotyczący żywienia pacjentów WIM
Od dnia 27 marca br. posiłki dla pacjentów leczących się w Wojskowym Instytucie Medycznym przygotowywane są poza kuchnią funkcjonującą na terenie WIM. Jak zapewnia zewnętrzna firma kateringowa, zajmująca się przygotowywaniem i dostarczaniem posiłków, pacjenci nie powinni zauważyć zmian.
Od 12 lat żywienie pacjentów oraz pracowników prowadzone jest na zasadzie kateringu. Firmy zewnętrzne wybierane są w procesie przewidzianym przepisami o zamówieniach publicznych, a zwycięzca przetargu dzierżawi pomieszczenia kuchni znajdującej się na terenie szpitala. Dbając o bezpieczeństwo pacjentów, pomieszczenia i dzierżawiony sprzęt, pozostaje pod stałą kontrolą Sekcji Higieny i Epidemiologii Centralnego Szpitala Klinicznego MON WIM (SHiE CSK MON-WIM) oraz Wojskowego Ośrodka Medycyny Prewencyjnej (WOMP).
To właśnie w czasie rutynowej kontroli, pracownicy Sekcji Higieny i Epidemiologii wykryli problem, mogący być potencjalnym źródłem zagrożenia epidemiologicznego, a następnie zawiadomili o tym fakcie WOMP. Decyzją WOMP, od 27 marca do czasu usunięcia źródła zagrożenia, kuchnia użytkowana przez firmę kateringową, została zamknięta.
Ponieważ w wymaganiach przetargowych przewidziano taką sytuację, firma kateringowa musi posiadać możliwość dostarczania posiłków przygotowanych w innych miejscach. Ma się to odbywać w sposób, który nie zakłóca normalnego funkcjonowania szpitala.
Należy podkreślić, że to dzięki sprawnemu działaniu SHiE wykryto nieprawidłowości w procesie technologicznym, dzięki czemu nie doszło do zagrożenia dla ludzi. Zamknięcie pomieszczeń użytkowanych przez firmę zewnętrzną ma więc charakter prewencyjny, a nie jest skutkiem np. zatrucia pokarmowego.
Do takiego zdarzenia doszło po raz pierwszy od wprowadzenia kateringu na terenie szpitala.
Dbając o komfort naszych pacjentów oraz ich najbliższych, specjaliści z Sekcji Higieny i Epidemiologii Centralnego Szpitala Klinicznego MON WIM, w godzinach pracy będą gotowi do udzielania wyczerpujących informacji na powyższy temat.